Stellenbosch - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Ans en Onno Vries - WaarBenJij.nu Stellenbosch - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Ans en Onno Vries - WaarBenJij.nu

Stellenbosch

Door: Onno

Blijf op de hoogte en volg Ans en Onno

09 November 2012 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Vandaag de laatste dag in Ons Genot en in Stellenbosch. Het is de dag van de wineestates. Een bezoek aan dire wineestates stond op ons programma. Jordan's, Delheim en Delair. Een voor een namen van bekende Zuidafrikaanse wijnen. De omgeving hier staat vol van deze estates, waarvan de meeste bekend en beroemd zijn vanwege hun ligging in het landschap, de landscaping, het bijbehorende restaurant of de architectuur van de gebouwen. Soms lijkt het erop alsof de wijn op de 2e plaats komt. Delair spant op alle gebied de kroon. Hier kregen we een rondleiding in een golfkar over het terrein en een bezichtiging van de verschillende faciliteiten. Op dit estate werken ca. 250 personen (!).
Het weer was vandaag prima, terwijl de berichten voor het Krugerpark e.o. niet al te best zijn. Tegen de tijd dat wij daar zijn zal dat wel weer beter zijn. Morgen gaan we op stap naar de kust. We kijken er naar uit om weer in een andere omgeving te komen.

• 09 November 2012 - 22:00

Klaske:

Succes met de rit naar de volgende halte! Op naar de Walvissen?!

• 09 November 2012 - 23:31

Danne:

ohhhh, bolle buikjes? morgen weer een nieuwe wereld, wat een feest! xxx

• 10 November 2012 - 12:25

Flore En Addie:

Tja, wij worden steeds verrast als niet-zuid-afrika-kenners, wij weten niet dat jullie, vandaag misschien al, walvissen gaan zien. Ook weer zo'n typisch zuid afrikaans dier. Voor ons volgen jullie een ons onbekend traject, helemaal leuk. Van Klaske de foto doorgestuurd gekegen. Doet goed twee blakende Nederlanders achter een beroemd bordje te zien staan. Zo ben je op de Noordkaap en een tijdje later op de kaap daar in het puntje van Afrika. Waarom lukt het mij niet met een eenregelige tekst op jullie verslagen te reageren, zoals je dochters. Ik ben gewoon een kletskous en mis het bijna dagelijkse telefoontje. Addie laat jullie groeten, liefs