Jeffrey's Bay, 15 nov. 2012 - Reisverslag uit Jeffrey’s Bay, Zuid-Afrika van Ans en Onno Vries - WaarBenJij.nu Jeffrey's Bay, 15 nov. 2012 - Reisverslag uit Jeffrey’s Bay, Zuid-Afrika van Ans en Onno Vries - WaarBenJij.nu

Jeffrey's Bay, 15 nov. 2012

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans en Onno

15 November 2012 | Zuid-Afrika, Jeffrey’s Bay

10 november, daar waren we gebleven met ons verslag. Die dag naar hermanus gereden en .......walvissen zien zwemmen. Mooi dicht langs de kust. Bijzonder. In De Kelders ook wat walvissen gespot. Daarna doorgereden naar Gansbaai. Daar konden we in een kooi, die naast een boot in het water hangt naar witte haaien kijken. Maar we vonden het water een beetje te koud.
11 nov. Via een secundaire weg (zand) waar af en toe kleine schildpadden oversteken naar het zuidelijkste puntje van Z.A. Daar waar de oceanen elkaar ontmoeten. (Cape Agulhas) vandaar via Swellendam naar Mosselbaai.
12 november Het begin van de tuinroute: rijden naar Knysna, een lagune waarvan de ingang wordt "bewaakt" door The Heads twee zandstenen rotsen.
13 nov. Via Plettenberg naar tsitsikamma, een hoogtepunt . We hadden een chalet gehuurd aan de ruwe kust, prachtig. 'S Middags naar de hangbrug over de monding van de Stormsriver gewandeld en er natuurlijk overheen gelopen...... Wiebel, wiebel
14 nov. Vandaag langs de kust over kliffen en smalle paadjes naar een mooie waterval gelopen/geklauterd. Daar weer walvissen zien spelen in het water. Het was genieten in het Tsitsikammapark.
15 nov. We moeten het mooie park verlaten en rijden over de hoge Storms River bridge (geen hangbrug) naar Jeffersons Bay
Daar hebben we gekeken naar de vele surfers die gebruik maakten van de hoge golven. Morgenmiddag vliegen we naar Durban en overnachten in eShowe (Zululand) Straks slikken we onze eerste malariapil. Tot wanneer we weer een goede internetverbinding hebben. Met jullie alles okee? Het is hier lekker warm ondanks de African breeze.

• 15 November 2012 - 18:32

Flore:

Jaaaahhhh, een bericht uit Z-A. Korte alinea's, dat wel. Ik heb nu iets om me op te verheugen. Uitgebreide verhalen, verlicht met prachtige foto's. Als je een schelpje vindt, raap het op en maak me blij. De verjaardagskaarten zijn gepost. Met ons gaat het prima, beetje koud, maar goed gemutst.
    Goede vlucht en nog een heel prettige voortzetting van de vakantie....wij hopen op een fantastische wifi-verbinding. Kusssssssssssssssssss Flore en Addie.

• 15 November 2012 - 20:34

Klaske:

Jeetje jullie zijn al bijna op de helft!! Ik zou ook wel wel fotootjes willen zien! Hier ook alles goed, de Sint komt dit weekend alweer aan! Haha. Dikke kus van ons xxxx