8 november - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Ans en Onno Vries - WaarBenJij.nu 8 november - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Ans en Onno Vries - WaarBenJij.nu

8 november

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans en Onno

08 November 2012 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Vandaag hebben we het Kaaps Schiereiland rondgereden te beginnen in het noorden van False Bay. Een prachtige baai met idyllische stadjes. In Kalk Bay zagen we de zeehonden zwemmen in het haventje waar de vissersboten aanleggen met hun vangst.
Vervolgens hebben we de Afrikaanse pinguins bekeken in Boulders Bay, wat een grappige heertjes!
Daarna op weg naar Kaap de Goede Hoop, wat wij een bijzondere ervaring vonden: kaal, stenig, dor ....... Op de punt waaide het stevig, vooral boven bij de vuurtoren.
Vervolgens zijn wij naar Kommetje gereden en vandaar naar Noordhoek waar we de Chapman's Drive getrotseerd hebben: een 10 km lange weg met rechts de bergwand en links de oceaan! Prachtig ..... De weg eindigt in Houtmans Bay, een stadje in de baai met een havenen een zandstrand.
Maar de route was nog niet af..... we wiilden nog over de Victoria Ave langs de bergrug " De Twaalf Apostelen " naar Camps Bay om de zonsondergang te zien.
Toen de zon eenmaal onder was zijn we via Kaapstad teruggereden naar "Ons Genot" en hebben weer zin in morgen wanneer we de wijnestates gaan bezoeken.

• 08 November 2012 - 22:23

Joanne:

Klinkt mooi zeg! Leuk om zo mee te lezen met jullie, heb meteen even bijgelezen! :) x

• 08 November 2012 - 23:27

Danne:

Smullen!!!! x

• 09 November 2012 - 06:59

Klaske:

Dat was een mooi programma zeg! Staan jullie op de foto bij kaap de goede hoop?? Xxx

• 09 November 2012 - 18:14

Flore:

De eerste "Afrikaanse diertjes" dus gespot. De beschreven Berg-oceaan-weg was hoop ik wel van enige breedte...anders bijna net zo enig als oog in oog met een leeuw. Het klinkt allemaal naar nog veel meer. Leuk hoor die berichtjes. Misschien ook een klein fotootje?????? xxxx